Що робити у разі придбання товару неналежної якості

Zemanta Related Posts ThumbnailНерідко трапляються випадки, коли ми, покупці, пересічні люди, купуємо в магазинах, інтернет-магазинах товар, який має дефекти, несправний. Хоча відповідно до ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець зобов’язаний нам забезпечити продаж товару належної якості.

Якщо ви зіткнулися з такою проблемою, а приємний жіночий голос по той бік слухавки відповідає, що «з Вами на протязі доби зв’яжуться працівники сервісного центру», можливо, Вам буде корисна ця інформація.

Якість товару

Як було зазначено вище, товар, придбаний покупцем, має бути належної якості.

Навіть такий товар — належної якості — проте тільки непродовольчий можливо безперешкодно обміняти на інший протягом 14 днів після його придбання. Покупець може це зробити, якщо куплена річ не сподобалася йому за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром. Із цього правила є винятки. Після купівлі не підлягають обміну парфюмерно-косметичні вироби, м’які та гумові надувні дитячі іграшки, зубні щітки, рукавички, тканини та ін.

Гарантійний строк 

Якщо придбаний товар має дефекти, законодавець встановлює обов’язок виробника (продавця) безкоштовно здійснювати його ремонт протягом гарантійного строку. Гарантійний строк — це період часу, протягом якого виробник (продавець) зобов’язаний безоплатно його ремонтувати в разі поломки при використанні. Він зазначається в паспорті на продукцію або на етикетці чи в будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

У разі виявлення покупцем протягом гарантійного строку недоліків, він має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Ці вимоги покупець має право пред’явити на свій вибір продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

Якщо товар великогабаритний або має вагу понад п’ять кілограмів, його доставка продавцеві, виробникові та повернення покупцю здійснюється за рахунок продавця, виробника.

У випадку, коли покупець вимагає від продавця, виробника безоплатно усунути недоліки товару, це має бути зроблено протягом чотирнадцяти днів з дати пред’явлення вимоги або за згодою сторін в інший строк.

За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

Заява про стягення пені за неусунення недоліків неякісного товару

Як приклад, нижче наводиться зразок заяви про стягнення пені у разі, якщо продавцем, виробником не усунуті недоліки товару протягом встановленого чинним законодавством терміну.

Цікаво знати, що якщо покупцем виявлено недоліки протягом гарантійного строку у роботі таких товарів, як наприклад, телевізор, холодильник, мікрохвильова піч, пральна машина, електрочайник, продавець, виробник зобов’язаний на письмову вимогу споживача на час ремонту надати йому товар з доставкою аналогічної марки. За кожний день затримки виконання цієї вимоги покупцеві також повинна бути виплачена неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних(!) недоліків споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний з числа наявних у продавця товар.

Заява на повернення коштів за товар або заміни його на аналогічний

Нижче наводиться зразок заяви на повернення коштів за товар або заміни його на аналогічний.

На жаль, далеко не кожний громадянин України знає свої права, коли куплена річ має несправності. Хотілося, щоб ця інформація стала у пригоді тим, хто зіткнувся з такою проблемою.

Відправити заявку на отримання юридичної консультації

Читайте також:  Новели Закону України «Про електронну комерцію»
 

Оцініть змістовність та корисність статті

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезды (16 голосів, середняя оцінка: 4,81 из 5)

© 2017 Юрист-блог // Дизайн и поддержка: GoodwinPress.ru