Юридична консультація 23: Як правильно організувати торгівельну діяльність в тому числі в закладах ресторанного господарства?

Діяльність майже кожного підприємця чи підприємства нерозривно пов’язана із здійсненням торгівельної діяльності. Саме тому у цій публікації ми вирішили присвятити увагу цьому важливому питанню.

Спеціальним нормативним документом з цього питання є Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833.

Цей Порядок стосується суб’єктів господарювання:

  • у роздрібній  торгівлі;
  • у оптовій торгівлі;
  • ресторанного господарства.

Перш за все визначено, що суб’єкт господарювання здійснює свою діяльність виключно після державної реєстрації. Про реєстрацію ви можете ознайомитися у попередній нашій публікації про реєстрацію.

Кожен підприємець має забезпечити:

  1. Створення куточка покупця на видному місці. Там обов’язково розміщується інформація про власника, книга відгуків та пропозицій і телефони і адреси органів захисту прав споживачів;
  2. Дотримання вимог відносно приміщення стосовно пожежної безпеки, санітарних норм, охорони праці;
  3. Розміщення торгового патенту, ліцензії.

Підприємець повинен мати вказаний Порядок, Закон України «Про захист прав споживачів» і на вимогу споживача надати їх для ознайомлення.

Всі засоби вимірювальної техніки повинні мати повірочне клеймо.

На фасаді будівлі де розташоване підприємство має бути розміщена вивіска із найменування, а також на видному місці вивіска з режимом робот.

Товари, що реалізуються повинні мати:

  • належний товарний вигляд;
  • відповідне маркування;
  • строк придатності;
  • документи, що засвідчують якість і безпеку товарів.

Не можна примушувати покупців придбавати товари непотрібного їм асортименту чи неналежної якості.

Під час придбання товару продавець повинен:

перевірити справність виробу, продемонструвати роботу товару;

ознайомити з правилами користування;

забезпечити збереження речей у разі якщо вхід до торгівельного залу не допускається із ними;

При здійсненні розрахунків, особа що їх здійснює повинна чітко назвати суму, що має бути сплачена, покласти окремо на видному місці гроші, отримані від покупця, оформити необхідні розрахункові документи, назвати покупцю суму здачі та видати її разом з розрахунковим (и) документами.

Під час проведення розрахунків приймаються до оплати в тому числі й ювілейні, пам’ятні монети, зношені банкноти.

Забезпечувати наявність банкнот та монет для здачі має підприємство.

У ресторанах заборонено встановлювати мінімальний розмір замовлення або пропонувати обов’язковий асортимент продукції.

Ресторан зобов’язаний забезпечити місце для зберігання речей відвідувачів (гардероб). При цьому відповідальність за збереження речей несе заклад.

Це лише найголовніші вимоги, що висуваються вказаним Порядком. При цьому також слід обов’язково дотримуватися й вимог інших нормативно-правових актів, наприклад Закону України «Про захист прав споживачів».

Організовуйте свою роботу якісно для запобігання можливих несприятливих наслідків за результатами перевірок. Оскільки зазначені порушення можуть призвести до цивільної, адміністративної та навіть кримінальної відповідальності.

Задавайте свої питання із зазначеної теми, із задоволенням на них відповімо.

Щоб не пропустити оновлення — підписуйтесь на оновлення сайту:

 

Читайте також:  Юридична консультація 49: Порядок доступу до публічної інформації

 

 

 

 

Якщо стаття була корисна - ставте лайк та робіть репост:
Facebook
Twitter
Visit Us

 

Мені приємно, що Ви дочитали статтю до самого кінця. Прошу зволікти ще одну секундочку та оцінити корисніть інформації. Завчасно дякую!

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезды (1 голосів, середняя оцінка: 1,00 из 5)

Якщо у Вас є невелике питання по суті статті - залишайте його у коментарях, та отримуйте компетентну відповідь.
Якщо Вам необхідна моя повноцінна юридична допомога у сімейних, житлових, спадкових, договірних, інших цивільних питаннях (як правило в межах м. Києва та Київської області) ДЗВОНІТЬ мені у робочі дні з 9-00 до 19-00 за телефонами: +38 096 961 51 55 або +38 095 431 19 91. 

Інше цікаве на Юрист-блозі:

Читайте також:  Договір позики чи розписка?: нюанси про які варто знати кожному

Ваш комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

© 2017 Юрист-блог // Дизайн и поддержка: GoodwinPress.ru

Запрошую приєднатися до Юрист-блогу у соцмережах: