fbpx

Тарифи на житлово-комунальні послуги вже неоднократно підвищувались і чергове  відбулось 1 квітня 2015 року. При цьому з підвищенням тарифів якість послуг залишається на тому ж рівні. В цьому є доля вини і самих споживачів, адже комунальні платежі є регулярними платежами і ми на стільки звикли їх сплачувати, що забуваємо, що крім обов’язку зі сплати ми маємо і право на якісне належне надання послуг у кількості, яка передбачена законодавством.

Види послуг за які сплачуються комунальні платежі:

  • утримання будинків та прибудинкових територій;
  • централізоване постачання холодної води та водовідведення;
  • централізоване водовідведення гарячої води;
  • централізоване постачання гарячої води;
  • централізоване опалення;
  • газ;
  • електропостачання.

Якщо з газом і електропостачання більш менш все зрозуміло, то щодо інших послуг необхідно з’ясувати в чому їх суть.

Нормативне врегулювання питання надання комунальних послуг

Порядок надання ЖК послуг врегульовано Законом України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон), Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженим наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 № 150 та Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабміну № 630 від 21 липня 2005 року.

Що таке комунальні послуги відповідно до нормативно-правових актів?

Закон визначає комунальні послуги як результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, водовідведенням, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством; а «утримання будинків і прибудинкових територій» як господарську діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно із законодавством.

Як випливає з визначень, в будь-якому разі, надання таких послуг повинно задовольняти потреби як фізичних так і юридичних осіб, зокрема те, яким чином повинні надаватися такі послугию. За основу візьмемо надання послуг з утримання будинків і прибудинкових територій в м. Києві.

Послуги для належного утримання та збереження житлового фонду:

Прибирання прибудинкових територій

До даної послуги входять: підмітання тротуарів та дворових територій, прибирання внутрішньоквартальних проїздів (в т. ч. механізоване), миття територій з максимальною інтенсивністю пішохідного руху (послуга надається у випадку запланованих витрат на використання води).

Прибирання сходових кліток

Роботи з прибирання та обслуговування під’їздів, сходових площадок та маршів, включаючи вологе підмітання місць встановлення бачків для харчових відходів контейнерів для відходів, сходових площадок і маршів, вологе протирання поручнів, підвіконь, віконних огорож, сходів на горище; опалювальних приладів, поштових скриньок, шаф для електрощитів, вологе обмітання пилу, павутиння, бруду із стін, стель, сітчатих огорож ліфтів і навіть миття вікон, яке повинно проводитись не рідше ніж двічі на рік.

Вивезення побутових відходів

Збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення.

Прибирання окремих приміщень

Прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі проводиться в міру необхідності, але не менше 2-х разів на рік.

Технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем гарячого водопостачання, холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення, зливної каналізації

Забезпечення безперебійного транспортування отриманих від виробників послуг з централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення (за винятком внутрішньоквартирних мереж).

Обслуговування систем диспетчеризації

Приймання аварійних сигналів та заявок від споживачів та організація роботи з усунення несправностей і пошкоджень.

Технічне обслуговування ліфтів

Підтримання у робочому стані систем ліфтів, технічне обслуговування ліфтів.  Регламентні роботи (обхід, огляд, перевірка роботи та технічного стану) проводиться у міру необхідності, але не рідше 1 разу на місяць. Ремонтні роботи – відповідно до встановлених нормативів за графіком.  Усунення непередбачених відмов на ліфті – у міру необхідності.

Прибирання ліфтових кабін

Прибирання ліфтових кабін 1 раз на тиждень.  

Ремонтні роботи

Поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливної каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків). Слід зазначити, що поточний ремонт передбачає також ремонт вибоїн в асфальтових тротуарах дворів. Роботи, визначені Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженим наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150, проводяться згідно затвердженого графіку поточного ремонту, складеного за результатами загальних оглядів житлових будинків, звернень та заявок споживачів у випадку запланованих витратна виконання відповідних робіт.

Дератизація

Комплекс санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та протиепідемічних заходів, які включають роботи з винищування та захисту від синантропних гризунів (у тому числі носіїв та розповсюджувачів інфекційних хвороб людини і тварин) у будівлях і спорудах населених пунктів, на транспорті та в навколишньому середовищі. Проводиться у міру необхідності, але не рідше 2-х разів на рік.

Дезінсекція

Комплекс профілактичних і винищувальних заходів для знищення і врегулювання кількості комах (тарганів, мурашок,клопів, бліх, комарів, мух, вошей, молі, кліщів, ос тощо), які мають епідеміологічне і санітарно-гігієнічне значення. Проводиться у міру необхідності, але не рідше 2-х разів на рік.

Обслуговування димовентиляційних каналів

Регламентні роботи (обхід, перевірка наявності тяги у димових та вентиляційних каналах) – проводяться 2 рази на рік. Прочищення димових і вентиляційних каналів – у разі необхідності.

Технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення

Забезпечення роботи систем протипожежної автоматики та димовидалення. Регламентні роботи (обхід, огляд, перевірка роботи та технічного стану) проводяться у міру необхідності, але не рідше 1 разу на місяць. Ремонтні роботи відповідно до встановлених нормативів.

Поливання дворів, клумб, газонів

ПОЛИВАННЯ ДВОРІВ, КЛУМБ, ГАЗОНІВ

Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу, проїзду, протиожеледними сумішами.

До даної послуги входять наступні роботи:

  • підмітання снігу, який щойно випав, товщиною шару до 2 см без попередньої обробки території хлоридами;
  • ручне посипання території піском (тротуари, дворові перехідні доріжки, зовнішні сходи і площадки перед входом у під’їзди);
  • зсування снігу, який щойно випав, товщиною шару більше 2-х см движком у вали або до купи;
    очищення територій з максимальною інтенсивністю пішохідного руху від ущільненого снігу, полою та льоду товщиною шару до 2 см; перекидання снігу або сколу на газони; участь у механізованому прибиранні снігу (навантаження снігу та сколу на транспорт); очистка від снігу то льоду кришок водопровідних, каналізаційних, пожежних та інших колодязів, а також поверхневих зливових лотків;
  • встановлення огорож у місцях, небезпечних для пішоходів при утворенні великих бурульок на завісах покрівлі, а також для забезпечення техніки безпеки при скиданні снігу і сміття з дахів, збивання льоду і бурульок з карнизів і звисів на фасаді, при наявності відшарування штукатурки на фасадах будинків).

Експлуатація номерних знаків на будинках

 

Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води

Забезпечення освітлення місць загального користування – регламентні роботи (обхід, огляд, перевірка роботи та технічного стану електромереж, силових установок, автоматичних вимикачів електроосвітлення тощо), ліквідація аварій, ремонт електропроводи (крім квартирної), дрібний ремонт та ін.

Енергопостачання ліфтів

Постачання силової електроенергії для роботи ліфтів.

Надання послуг неналежної якості

У разі ненадання, надання не в повному обсязі та надання послуг неналежної якості виконавці по закінченні звітного року упродовж першого кварталу наступного за звітним роком перераховують споживачам плату за послуги згідно з вимогами до якості послуг. При здійсненні перерахунку необхідно виходити з умов та підстав для здійснення перерахунку зазначених у Вимогах до якості послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених розпорядженням Київської міської ради від 09.03.2011р. №307 .

Якщо споживач або члени його родини тривалий час (більше одного місяця на рік) не проживають в житловому приміщенні, при поданні ним заяви та підтверджуючих документів про відсутність його або інших зареєстрованих в цьому житловому приміщенні мешканців, відповідно до Порядку звільнення наймачів (власників) квартир (приватних будинків) та членів їх сімей за період їх тимчасової відсутності від оплати за комунальні послуги (гаряче та холодне водопостачання, водовідведення, газопостачання), затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 N 409/1843, виконавці здійснюють перерахунок плати за невикористані послуги в частині коригування витрат на вивезення і знешкодження твердих побутових відходів, виходячи з кількості тимчасово відсутніх мешканців та терміну не проживання. Перерахунки проводяться з дня виникнення права, а при несвоєчасному поданні необхідних документів – не більше, ніж за один місяць, що передує місяцю, в якому звернувся споживач. Кількість зареєстрованих осіб визначається на дату звернення наймача.

М.Мозговая