Чи правомірно застосування вимог щодо мінімального строку проживання для постановки на квартирний облік?

Надання житла безоплатноУ цій статі аналізуємо обґрунтованість застосування підзаконних нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування, прийнятих за радянський період, що визначають порядок постановки на квартирний облік, зокрема, мініально необхідний строк проживання для зарахування на квартирний облік.

Відповідно до пункту 15 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм приміщень в Українській РСР, затверджених постановою Ради Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок від 11.12.84 № 470 (далі – Правила), виконавчі комітети обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок можуть установлювати тривалість часу постійного проживання громадян у даному населеному пункті, необхідну для взяття на квартирний облік.

Повна інформація про мої послуги, перелік заходів, що здійснюються мною під час надання правової допомоги, їх вартість - у посиланні наприкінці статті ⇓⇓⇓  

Пунктом 5 Порядку застосування у м. Києві “Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР”, затвердженим постановою  Виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 15.07.1985 № 582 (далі – Порядок), встановлено,  що  на  квартирний облік беруться громадяни, які потребують поліпшення житлових умов,  постійно  проживають  та прописані у  м.  Києві  не  менш,  як  п’ять  років.

Читайте також:  Порядок надання житла для постійного проживання з державного або комунального фонду

Аналогічні норми діють і в інших містах України.

Чи відповідають норми, що встановлюють мінімальний строк проживання для зарахування на квартирний облік, діючому законодавству України?

З цією метою було направлено зверення до Міністерства юстиції України. Мін’юстом  було надано наступну відповідь.

Положення Загальної декларації прав людини, Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, Протоколу № 4 до Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод гарантують особі свободу пересування та вільний вибір місця проживання.

Водночас, пунктом 5 Порядку, встановлено,  що  на  квартирний облік беруться громадяни, які потребують поліпшення житлових умов,  постійно  проживають та прописані у м.  Києві не менш, як п’ять років, тим самим встановлюючи ценз осілості.

Зазначена норма суттєво порушує конституційні права громадянина України на свободу пересування, вільний вибір місця проживання, на житло, в тому числі щодо постановки на квартирний облік, участі у державних програмах з отримання житла тощо, а отже є такою, що суперечить Конституції України, законам, положенням міжнародних договорів України.

Вільне пересування і вибір місця проживання є суттєвою гарантією свободи особистості, умовою її професійного і духовного розвитку.

Також положення пункту 5 Постанови суперечать статті 24 Конституції України, яка гарантує кожному громадянинові України рівні конституційні права, свободи та проголошує рівність громадян перед законом.

Отже, положення пункту 5 Постанови базується на рудименті радянський часів – інституті прописки.

Таким чином, застосування органами місцевого самоврядування мінімального строку, необхідного для зарахування на квартирний облік, не може розглядатися як обгрунтованим. Залишається тільки визначити, в який спосіб захистити свої права.


Читайте також:  Захист прав наймодавця при розірванні договору найму (оренди) житла [як розірвати договір оренди житла наймодавцю?]
ЗАМОВИТИ ЮРИДИЧНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ (юридичні послуги платні!)

 

Оцініть змістовність та корисність статті

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезды (2 голосів, середняя оцінка: 5,00 из 5)


Обсуждение: есть 1 комментарий

  1. адвокат Днепр сказав:

    Очень полезная информация

    Відповіcти

Ваш коментар

You have to agree to the comment policy.

© 2017 Юрист-блог // Дизайн и поддержка: GoodwinPress.ru